Den po dni v Baja California (5)

Pachycereus pringlei

25. 2. Ráno se ukazuje jak dobré bylo jet až do tmy. Kolem stanů se tyčí Idria, Pachcereus pringlei, Agave schavii ale hlavě Ferocactus gatesii, některé i kvetoucí.

Ferocactus gatesii

Idria columnaris

Agave schavii

Po obchůzce okolí a snídani vyrážíme směr Guerrero Negro. Najíždíme na MEX 1, projíždíme Punta Prieta. Asi 4 km za městečkem fotíme Ferocactus coloratus, Mammillaria dioica a Agave schavii.

Agave schavii - květenství

Ferocactus coloratus

Před G. Negro projíždíme hraniční kontrolou kde nám po vyplnění vstupních papírů sdělují že tudy se musíme opět vracet a prokázat se, že jsme v bance zaplatili 20 dolarů jako vstupní poplatek.

Mammillaria dioica

Dalším přáním této výpravy bylo navštívit ostrov Cedros a tam si projít lokalitu Ferocactus chrysacanthus. Oproti minulé snaze je to neuvěřitelně jednoduché. Nalezli jsme agenturu, Libor objednal 11 míst v letadélku, už na zítra v 9. ráno. Cena zpáteční letenky 100 dolarů na osobu. Po obědě vyrážíme pár km od města na jih, kde by měl růst Ferocactus fordii.

Zahrabáni (foto Lukešovi)

Odbočujeme na prašnou cestu k pobřeží, jílovité podloží se ale za pahrbkem ke zděšení posádky náhle změnilo na písčité a rychle se zahrabáváme až po nápravy do písku. Dost dlouho a hlavně marně se snažíme auto nějak dostat ven. Je to ale čím dál tím horší, okolí je už pěkně rozhrabané. Druhé auto odjíždí pro pomoc do města.

Mexikáni s malou kamionetou plni optimismu nás asi na třetí pokus opravdu vytáhli až za terénní vlnu, na pevnou cestu. Smáli se od ucha k uchu a nechtěli si vzít ani peso!

Popojíždíme pár km a rozhodujeme se utábořit. Kluci jedou ještě najít letiště, aby ráno nebyl fofr. Ostatní se rozcházíme po okolí, jestli najdem nějaké ty fordíky. S Mírou nacházíme několik pěkných rostlin, ale taky dost mrtvol. Kluci předběžně našli letiště, abychom ráno nebloudili. Sedíme ještě chvíli u piva a pomalu zalézáme do stanů.

26. 2. Ráno je chladné jen 3°C, a pěkná mlha. Balíme ještě mokré stany a po snídani vyrážíme na letiště. Probíhá normální celní odbavení, netrvá nijak dlouho, protože cestujících je celkem asi 14.

Naše letadlo (foto Lukešovi)

Nasedáme do letadla, Láďa je vybrán jako druhý pilot. Startujeme, asi půl hodiny letíme tak 300 m nad mořem. Po přistání dáváme zavazadla do jednoho chumlu, očuchá nám je pěkný černý pes a tím jsme hotovi. Do vesnice nás 11 km zdarma odváží větší auto, místní obecní úředník resolutně odmítá jakoukoliv odměnu.

Ferocactus chrysacanthus

Po pláži pod vesnicí jdeme asi 500 m a pak se dáváme do svahu. Hned, asi 10 m nad mořem se objevují Agave sebastiana, Bursera, Pachycormus a Ferocactus chrysacanthus. Převážně červenotrnné. Čistě žlutých je málo.

O něco výš na planině nacházíme drobnou mamilárii, podle Ládi je to M. goodrigii, a Cochemiea pondii. Pomalu se vracíme na pláž, někteří se koupáme. Komu se to ještě někdy podaří zaplavat si v Pacifiku, i když voda není nejteplejší. Ve vesnici kupujeme pivo a čekáme až se všichni sejdeme.

Za 50 ps na jednoho(!!!) nás odváží taxi na letiště. Po nezbytném odbavení nasedáme a odlétáme na pevninu. Doplňujeme zásoby a vyrážíme směr velryby. Zajíždíme do jakéhosi kempu, u restaurace, kanceláře a přístaviště pro loďky. Fouká téměř vichr, sedíme v autě a vracíme se opět k minulým cestám. Zkušení cestovatelé jako Libor, Pavel a Vašek mají pořád o čem vyprávět. Hovor ale stejně přechází jinam, tentokrát na téma komunální politiky.